Menu zijbalk widget gebied

Dit is een voorbeeldwidget om te tonen hoe het menu zijbalk widget gebied er standaard uitziet. Je kunt aangepaste widgets toevoegen vanuit de widgets in de beheer.

Marketing; een complex, handig, ingewikkeld, intrigerend en hoofdbrekend iets. Zeker als je er niet zo veel verstand van hebt of niet zo goed in bent, maar het wél ontzettend nodig is voor je bedrijf. Er zijn meerdere facetten aan goede marketing, en sommige dingen zijn beter uitbesteed; aan een online marketing agency of een b2b marketing bureau, bijvoorbeeld. Dat zijn bureaus en bedrijven die zich specialiseren op het optimaliseren van jouw online marketing. Maar hoe werken die bedrijven? En zijn er andere manieren om jouw marketing nog verder te verbeteren? 

Online 

B2b marketing bureaus en online marketing agencies zijn er om jouw marketing te optimaliseren; dat is inmiddels duidelijk. Dit wordt door gebruik van allerlei complexe algoritmes en SEO’s gedaan, materie waar we in dit artikel helaas niet aan toe komen, maar het belangrijkste is dat er door online marketing bureaus voor wordt gezorgd dat jouw bedrijfsnaam meer in de omloop komt. Zoekmachines als Google werken namelijk, hoe complex ook, dodelijk simpel; hoe meer een term of bedrijfsnaam voorkomt in zoveel mogelijk verschillende contexten, hoe hoger en vaker deze zal verschijnen in de Google zoekresultaten. Zo werkt het ook met jouw bedrijf, en daar kan een online marketing agency met verstand van die wereld en de ­ins om zoiets te bereiken je bij helpen; dat is een snelle, slimme manier om toch een wereld te betreden waar je van nature helemaal niet thuis in bent. 

Offline 

Daarnaast is er het stukje marketing wat jij en je eventuele team wél nog eens goed onder handen kunnen nemen: de algemen marketing, van fysiek tot de basis. Begin bij je logo, bij je naam, bij de manier waarop jullie social media posts maken en posters of flyers ontwerpen; past het allemaal nog bij je visie? Bij marketing is één van de belangrijkste elementen dat alles in het verlengde ligt van je bedrijfsvisie. Zo blijf je als bedrijf eensgezind en zorg je ervoor dat je klant ook precies weet wat hij/zij/hen van jouw bedrijf kan verwachten. Ben je een koffie speciaalzaak met een rustieke marketing? Ga dan niet opeens in pastelkleuren werken, maar blijf bij wat van jou is. Hetzelfde geldt andersom; als je geurkaarsen maakt, is het goed om bij je heks-achtige, boho-esthetiek te blijven, zeker als deze blijkt te werken. 

 

Kortom, marketing is complex, lastig, handig, ingewikkeld én te overzien, als je er maar de juiste mensen bij betrekt. Geen paniek, dus. Met jouw bedrijf komt het echt wel goed. 

Door Redactie